Šta treba da znate

Nekoliko saveta za rekreaciju tokom radnog dana

28. Oct 2021 808

Mnogima od nas je višečasovno sedenje način na koji svakodnevno obavljamo radne zadatke. Često prođu sati dok ne podignemo glavu sa tastature, nekih predmeta ili beleški. Svakako u istij situaciji su i svi oni koji sledeći rade sa klijentima ili sede u proizvodnji. Tekstova na ovu temu je bilo dosta i svakako će ih biti i u budućnosti. Naša želja je da se ne završi samo na čitanju već da se usvoje predlozi koji se uklapaju u vaš radni dan. Predlog je da ono što možete primeniti zapišete i držite na radnom stolu ili vidokrugu, podesite alarm koji će biti podsetnik ili napravite dogovor sa kolegama da zajedno budete u tome.

sedenje na poslu

Izbegavanje “sedećeg načina života” u kancelariji jedan je od glavnih ciljeva u okviru strategija dobrobiti kompanija. Kompanije su sve više zabrinute za zdravlje i dobrobit zaposlenih i shvatile su da fizička aktivnost mora biti prisutna i tokom radnog dana. Promena dosadašnjeg režima rada dovela je do toga da za računarom provodimo više od 8 sati dnevno, što kod zaposlenih može izazvati stanjivanje kostiju, bolove u leđima i kardiovaskularne bolesti. Naše fizičko i mentalno blagostanje u velikoj meri zavisi od količine vežbi koju radimo svaki dan. Za borbu protiv “sedećeg načina života” u kancelariji, mnoge kompanije podstiču svoje zaposlene na fizičku aktivnost obezbeđujući radne prostore sa sportskim objektima unutar kancelarija ili kroz pomoćne aktivnosti za zaposlene. Evo nekoliko saveta i preporuka za izbegavanje “sedećeg načina života” u kancelariji:

sedenje na poslu

Izbegavajte lift i idite stepenicama: Preporučljivo je ići stepenicama kada prelazite sa jednog sprata na drugi, optimalno je par spratova.

Šetnja tokom radnog dana: Ustajanje iz stolice svakih sat vremena i male šetnje po kancelariji aktiviraju mišiće nogu. Drugi način takođe prilično efikasan je simuliranje vožnje bicikla ili obicne cik cak vezbe dok radite. Pokazalo se da izvođenje fizičkih vežbi tokom rada pozitivno utiče na koncentraciju i produktivnost zaposlenih.

Sastanci tokom šetnje: Zapošljavanjem milenijalaca, mnoge kompanije transformišu svoje metode rada. Toliko da kompanije kao što su Apple i Facebook radije zakazuju sastanke u opuštenijim prostorima. Takođe se pokazalo da hodanje doprinosi stvaranju kreativnijih ideja.

sedenje na poslu

Jedite van kancelarije: poželjno je da izbegavate da jedete ispred računara i da se odmarate tokom obroka. Zbog toga je dobra opcija da napustite kancelariju kada je vreme za jelo, ne samo iz razloga da kupite hranu, već da i ono što ste poneli sa sobom pojedete napolju.

Konačno, dobro držanje tela je takođe važno za zdravlje zaposlenih: to podrazumeva pravilno sedenje, ispravljenih leđa i kolena u istom nivou kao i kukovi. Pravi izbor stolice i visine stola značajan je za smanjenje bolova u kičmi.

foto:freepik/pexel.com

2022. Sva prava zadržana. Imovina.rs
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.